ELEKTROSTYMULACJA MIĘŚNI – WPŁYW NA MASĘ I SKŁAD CIAŁA W OTYŁOŚCI PROSTEJ Kopia

Co o treningu EMS mówią wyniki badań?

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Medycznym im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu oraz dane z piśmiennictwa udowadniają, że EMS wykazuje ogromny potencjał w redukcji masy ciała. Jak podają wyniki badań, wykorzystanie elektrostymulacji w treningu nie tylko skutkuje utratą tłuszczu „zewnętrznego” ale i „wewnętrznego” – wisceralnego. W konsekwencji dochodzi do obniżenia ryzyka zaburzeń układu sercowo-naczyniowego, otyłości czy innych zaburzeń metabolicznych.

Przedstawiając konkrety…
W ostatnich czasach EMS cieszy się dużą popularnością w kręgu zarówno naukowców jak i trenerów personalnych. Zainteresowanie jest duże, ponieważ EMS jest ogromną alternatywa dla konwencjonalnych form treningu, tym bardziej dla osób ortopedycznych czy osób z otyłością. Pozytywne doniesienia ze strony trenerów personalnych doprowadziły do zainteresowania naukowców tą nowoczesną metodą.

Cel badań i założenie
Biorąc pod uwagę trening EMS z korektą dotychczasowej diety lub jedynie elektrostymulację mięśniową bez angażowanie diety, głównym celem badań z UM będzie wskazanie jak wpływa nowoczesna forma treningu na masę ciała i jego skład u osób z otyłością prostą. Została postawiona hipoteza badawcza „trening elektrycznej stymulacji mięśni (EMS) w połączeniu z kontrolowaną dietą ubogoenergrtyczną może korzystnie wpływać na redukcję masu ciała i utratę tkanki tłuszczowej, przy jednoczesnej ochronie masy mięśniowej, u pacjentów z otyłością”.

Kim są osoby badane?
-30 osób (kobiety i mężczyźni),
-wiek 25-50l,
-podział na 3 grupy:

I grupa: 10 osób (K i M) z otyłością, BMI > 30, 16 tygodni treningowych: EMS 3x w tygodniu po 30 min.
II grupa: 10 osób (K i M) z otyłością, BMI > 30, 16 tygodni treningowych: EMS 3x w tygodniu po 30 min. z korektą diety – ubogoenerhetyczna,
III grupa: 10 osób (K i M) z otyłością, BMI > 30, 16 tygodni treningowych, 3x w tygodniu, umiarkowany wysiłek fizyczny z korektą diety – ubogoenergetyczna

Każda z osób poddana była wywiadowi, jaki powinien być przeprowadzony przed poddaniem się treningowi. Po stwierdzeniu braku przeciwwskazań do treningu EMS dokonano analizy składu ciała ( pomiar masy ciała, tkanki tłuszczowej, mięśni, wody). Jak każda analiza składu ciała, wykonywana była na czczo.

Ciekawe wnioski już po 4 tygodniach
Już po pierwszej części programu zaobserwowano istotne zmiany w składzie osób poddanych badaniom! Wprowadzenie treningu EMS z kontrolowaną dietą dało najlepsze efekty! 
redukcja masy ciała średnio o 4,2kg (I grupa średnio 3,4kg, III grupa średnio 3,1kg)
procentowy spadek tkanki tłuszczowej średnio o 2%
poziom tkanki mięśniowej utrzymał się na tym samym poziomie,
tkanka wisceralna spadła z poziomy 7 na 6.
W grupie I i III wartości te były niższe.

Na postawie wyników badań dodatkowo można stwierdzić, że w czasie 4 tygodni jesteś w stanie zmienić swoją masę i skład ciała szybciej, korzystając z treningu EMS niż z powszechnie znanego treningu. Osoby otyłe mogą zatem rozpatrywać trening EMS nie tylko jako pomoc w redukcji masy ciała i poprawy jego wyglądu. Dla tej konkretnej grupy jest to również możliwość, dzięki której ich zdrowie znacznie się poprawi a czas treningu znacznie się skróci!

Skontaktuj się z nami