JAK ODCHUDZIĆ ŚWIĄTECZNE POTRAWY?

Przede wszystkim przygotowujcie wszystko sami! Często nie mamy pewności co znajduje się w gotowych, zakupionych w sklepach gotowcach. Jeśli jest to produkt z marketu, jest jeszcze szansa, że będziemy mogli wyczytać jego skład. Gorzej, gdy wszystko kupujemy na szybko w osiedlowej garmażerce. Wtedy o zawartość produktów trudno,a sklepowa kolejka jeszcze bardziej nam to utrudnia. Można również skorzystać z coraz częstszych kuchni typu slow food, których w Lublinie jest coraz więcej. Są to najczęściej niewielkie punkty, w których można zakupić dobrej jakości żywość, przygotowywaną ręcznie, z krótkim terminem przydatności. Producentami takiej żywności są pasjonaci zdrowego żywienia, ekologiczni rolnicy, bądź np. wieloletni weganie, którzy chcą podzielić się ze swoimi wyrobami,a nie posiadają wielkich zakładów produkcji żywności.

W naszym mieście coraz więcej jest również domowych, tradycyjnych piekarni, które używają w swoich wyrobach naturalnego mleka, a nie w proszku, śmietany, jajek, zamiast sztucznych aromatów i konserwantów.

  1. Karp: jeden z najważniejszych dań Wigilijnych, przygotowywany jest najczęściej w panierce i głębokim tłuszczu. Aby zmniejszyć kaloryczność tej ryby wystarczy upiec ją w piekarniku, bez panierki lub przyrządzić w galarecie. Jeśli koniecznie musi być smażony-zrezygnuj z panierki oraz usmaż go na patelni z nieprzywierającym dnem.
  2. Barszcz: zdarza się, iż w niektórych domach jest zabielany śmietaną i docukrzany. Najprostszym sposobem jest rezygnacja z wyżej wymienionych metod 🙂 sam barszcz jest zupą niskokaloryczną. Jeśli dodajemy uszka-najlepiej przygotować je z mąki razowej (typ mąki 2000).
  3. Chleb: najlepiej z niego zrezygnować całkowicie na okres świąteczny, gdyż jest to produkt który mamy na co dzień w swojej diecie. Korzystajmy z potraw i produktów które jadamy raz do roku.
  4. Pierogi: tak samo jak w przypadku uszek-najlepiej by nie były smażone,a gotowane w wodzie oraz do przygotowania ich lepiej użyć mąki razowej. Dodatkowo mąka razowa zawiera więcej błonnika, który wspomoże trawienie.
  5. Sałatka jarzynowa: nie ma prostszego sposobu na odchudzenie tej potrawy niż zmniejszenie lub zastąpienie majonezu jogurtem naturalnym.
  6. Kompot z suszu: dzięki zawartości suszonych owoców oraz przypraw jest on już wyjątkowo słodki i nie potrzebuje dosładzania. Postaraj się odzwyczaić od słodkiego smaku poprzez niedodawanie cukru i słodzików do napojów i potraw.
  7. Pierniki, ciasta: tutaj również dodatek mąki razowej sprawi iż będą zdrowsze, tak samo gdy w przypadku cukru użyjemy ksylitolu, suszonych owoców (np. daktyli).

Barszcz Wigilijny

Nawet jeśli Wasze Święta nie będą w wersji fit: nie martwcie się 🙂 Ważne by nie kupić za dużo by potem nie dojadać świątecznych potraw przez cały styczeń. Między rodzinnym zasiadaniem do stołu pamiętajcie o aktywności fizycznej, dzięki czemu wasze ciężko zgubione kilogramy nie powrócą tak szybko.

Artykuł powstał we współpracy z Panią Agnieszką Dudkowską-Jasińską
https://www.facebook.com/GoDietGo/
http://go-diet.pl/

 

Skontaktuj się z nami