NOWOROCZNY DETOKS

Czujesz się ciężko po Świętach Bożego Narodzenia i Sylwestrze?  Jeszcze nie zdążyłeś dojść do siebie po kilkudniowym obżarstwie!? Stanąłeś na wadze i ku Twojemu zdziwieniu przybyło Ci kilku kilogramów? Dobrze, że tu trafiłeś! Powiemy Ci jak można zniwelować uczucie “balona” po tak sytym i dla niejednego zakrapianym okresie. Skorzystaj z naszych wskazówek, a na pewno odzyskasz siły. Poczujesz się znacznie lepiej, a Twój organizm będzie Ci niezmiernie wdzięczny. 

Po pierwsze – SPOSÓB ODŻYWIANIA. Cały dzień jest ważny. Po przebudzeniu wypij szklankę wody z cytryną, która zneutralizuje zakwaszony organizm, a później nawadniaj się dzięki herbatkom ziołowym (np.  z miętą czy koprem włoskim) lub samą wodą. Nie dojadaj pozostałości z wigilijnego stołu lub imprezy sylwestrowej mimo, że wyglądają cudownie. Postaraj się zamrozić część na później a resztą podziel się z rodziną i znajomymi. Pamiętaj, że teraz czas na oczyszczenie organizmu, a nie dostarczenie mu tych samych składników co przez minione kilka dni. Unikaj więc odsmażanych czy odgrzewanych potraw. Postaw na świeżość produktów i postaraj się już teraz wrócić do regularnych posiłków. Zamień na kilka dni mięso i kofeinę (pamiętaj, że to nie jedyne produkty obniżające pH!) na produkty warzywne. Ułatwiające nam życie stają się koktajle warzywne. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy kilka przepisów, które znajdziesz poniżej. 



Punkt drugi – WYPOĆ TOKSYNY. Możliwości jest całe mnóstwo. Możesz to zrobić nie wychodząc z własnej łazienki. Czego potrzebujesz? Najlepsza byłaby wanna z gorącą wodą z kilkoma kroplami olejku eterycznego (np. rumiankowy, który łagodzi często występujące po nieodpowiedniej diecie – bóle głowy) i odrobiną soli. Jeśli wolisz wyjść z domu, to podobny efekt możesz uzyskać idąc na saunę np. do SPA. Jeżeli to również nie Twój klimat, zapraszamy na siłownię! I tak dochodzimy do punktu 3 – BĄDŹ AKTYWNY. Dodatkowe kilogramy nie powinny być zaskoczeniem, jeżeli w święta odpuściłeś aktywność fizyczną. Nie jest to jedynie sposób na wypocenie, ale również na poprawę perystaltyki naszych jelit, bo kto nie zna nieprzyjemnych dolegliwości spowodowanych przejedzeniem się…? Wróć lub zacznij treningi powoli, nie katuj się żebyś nie stracił motywacji na resztę 2018 roku! Jeżeli jesteś “nowy” i po prostu chcesz zmienić swoje nawyki, nie musisz zaczynać od razu od ciężkich zajęć fitness w klubie, wyciskania sztangi czy biegania półmaratonów. Postaw na spacery czy basen. Aby mieć większą pewność, że osiągniesz cel umów się z trenerem personalnym i wspólnie ustalcie plan działania. Z taką pomocą nie może Ci się nie udać! 

PRZEPISY  (jedna porcja):

SZPINAKOWE SZALEŃSTWO

Składniki: 2 marchewki, spora garść świeżego szpinaku.

Sposób przygotowania: marchew umyj starannie pod bieżącą wodą i wyciśnij z nich sok w sokowirówce. Garść szpinaku zmiksuj w blenderze, a następnie dodaj sok i wymieszaj całość.

SOK Z POMARAŃCZY, MANGO, JARMUŻU I SPIRULINY

Składniki: 1 dojrzałe mango, 1 pomarańcza, duża garść jarmużu, 1 łyżeczka spiruliny (opcjonalnie).

Sposób przygotowania: wykrój pestkę z mango – zrób to nad miską, aby zachować sok wyciekający podczas wyjmowania pestki. Pomarańczę obierz ze skórki i albedo. Owoce kroimy na małe kawałki i powoli wrzucamy do wyciskarki. Możesz użyć w tym celu również zwykłego blendera lub sokowirówki. Do gotowego soku dodajemy sproszkowaną spirulinę.

LEMONIADA RUKOLOWA

Składniki: dwie średniej wielkości mandarynki, jedna duża cytryna, jedna limonka, 100ml wody, 2-3 garście rukoli.

Sposób przygotowania: wyciśnij sok z limonki i cytryny – zlej do wysokiego naczynia. Mandarynki obierz i dodaj do przygotowanego soku. Dosyp liście rukoli i zalej wodą, a następnie zblenduj składniki lub użyj wyciskarki. 

SMACZNEGO 🙂

Skontaktuj się z nami