Darmowy LUKSUS dla ciała i umysłu

Zapewne nie raz zrezygnowałeś z części zwanej “stretching” przed treningiem lub po nim, mamy rację? Tak robi większość osób, które nie zdają sobie sprawy jak ważna jest ta część treningu! Ale nie martw się, nie jesteś sam! Prawdopodobnie po przeczytaniu tego wpisu zmienisz podejście do całej sprawy rozciągania i nie pozostanie to dla Ciebie przykrym obowiązkiem “od święta”, tylko LUKSUSEM, który możesz sobie podarować zupełnie ZA DARMO! Przynajmniej mamy taką nadzieję 🙂

 

Jak myślisz, czym jest rozciąganie? Jeżeli masz coś zrobić, to zapewne wolisz wiedzieć co to właściwie jest i jaki sens ma wykonanie owej czynno

ść. Nic dziwnego! Jeżeli nie masz motywacji, to po prostu nie będziesz tego robił nawet, jeżeli Ci dopłacą! Świadomość odgrywa tu kluczowy element, a Twój trener nie powinien dopuścić, abyś podjął ćwiczenia lub zakończył trening bez rozciągania. Nie tłumacz się, że czas na trening jest niewystarczająco długi! Niech trener nauczy Cię jak przygotować ciało do treningu i zakończyć go w prawidłowy sposób. 

Stretching to nic innego jak rozciąganie elementów kurczliwych mięśni, które w czasie wykonywania czynności zmieniają swoją długość,napinając się i rozluźniając. Sprawa dotyczy również struktur elastycznych takich jak ścięgna i powięzi. Wszystkie te elementy mają wpływ na gibkość, sprawność, elastyczność i prawidłowe zakresy ruchów w stawach. Jest to stopniowe i ostrożne rozciąganie w/w struktur. 

 

Stretching jest rodzajem treningu, który dostarcza nam stosunkowo mało efektów wizualnych. Musisz jednak pamiętać, że jeżeli rozciąganie będzie dziedziną obcą – nigdy nie osiągniesz figury, o której marzysz. Nadmiernie napięte mięśnie i inne tkanki, nie prowadzą do ładniejszego wyglądu, tylko kontuzji. Nie możesz zapomnieć o prawidłowej technice! Ból nie jest dobrą oznaką stretchingu. Nie słuchaj, kiedy ktoś nad Tobą stanie i będzie się wyśmiewał, że nie jesteś w stanie dotknąć palcami do ziemi. JESZCZE nie możesz tego wykonać, ale przygotowując się do tej czynności z głową jesteś w stanie zejść niżej niż Ci się wydaje, bez doprowadzenia organizmu do nadmiernego stresu. Daj sobie czas i nie naśladuj innych – każdy z nas ma inne predyspozycje, każdy z nas jest wyjątkowy. Takie sytuacje zniechęcają do pracy, doskonale to rozumiemy, ale musisz uwierzyć w siebie i w to, że ciało będzie Ci bardzo wdzięczne, jeżeli dostarczysz mu trochę relaksu.

 

Nie wiesz jak to działa? Stany przeciążeniowe doprowadzają do dysbalansu mięśni, tkanek okołostawowych i samych stawów. Nadmiernie napięte i nieelastyczne mięśnie nie potrafią chronić stawów w odpowiedni sposób, co stwarza przyjazne środowisko do powstawania kontuzji. Na początku można zaobserwować u siebie ból okolicy nadmiernie napiętej, zaburzenia tzw. joint play (gry stawowej; Ty sam odczuwasz jako inne działanie stawu niż dotychczas, a potwierdza się to badaniem manualnym). W związku z tym, że COŚ jest dla Ciebie nie wygodne, kompensujesz to sobie w różny sposób, obciążając tym samym inne struktury. Co za tym idzie? Nadmierne napięcie w jednej części ciała może spowodować kontuzję w zupełnie innym miejscu. Jak myślisz, jak można temu zapobiec? 😉

 

 

 

CO DA CI STRETCHING?

 

A teraz kilka ćwiczeń, które możesz z powodzeniem wykorzystać!

 

Skontaktuj się z nami