TIME FOR FIT
UL. LUBARTOWSKA 68A/U4
20-094 LUBLIN

Przewodnik po treningu EMS

Opublikowano: 2021-02-23

Dzięki jednej sesji treningowej pobudzasz wszystkie partie mięśniowe i możesz spalić nawet 1200kcal! Średnio po 7 treningach możesz zgubić nawet 10cm w obwodach, a Twoje ciało nabiera wymarzonych kształtów. Ze statystyk wynika, że dzięki pracy mięśni głębokich, plecy przestają boleć już po 2-3 treningach!W naszych kameralnych studiach klienci osiągają zamierzone efekty. Wszystko to dzięki treningowi EMS, którego popularność zwiększa się z uwagi na mały nakład czasu potrzebnego na trening przy zmaksymalizowaniu efektów. Aż 97% klientów TIME FOR FIT stwierdza, że nie spodziewało się tak szybkich efektów! Trening o którym mowa, to jedynie 20 minut raz w tygodniu. W dobie panującej pandemii, jesteśmy jednym z najbezpieczniejszych miejsc, gdzie możesz w dalszym ciągu osiągnąć wymarzoną sylwetkę i zdrowie dzięki treningom EMS.

Trening EMS – czyli co to właściwie jest?

Czy masz takie wrażenie, jakby brakowało Ci doby na wypełnianie swoich ról społecznych?  Jesteś pracownikiem, przedsiębiorcą, ojcem, babcią, żoną czy mężem i jednocześnie rodzicem? Nie lada wyzwanie! Jakimś cudem udaje Ci się spinać wszystkie obowiązki, ale w natłoku wielu zajęć można zapomnieć o zdrowiu, kondycji i samopoczuciu.  98% klientów TIME FOR FIT odpowiada stanowcze „nie” na pytanie czy znajdują czas dla siebie. Prowadzi to nierzadko do problemów zdrowotnych i przewlekłego stresu, które w końcu mogą skutkować wyczerpaniem organizmu. Powiedz STOP i skorzystaj z treningów EMS!

Z historii treningu EMS

Wracając do korzeni treningu EMS możemy wskazać czasy ok. 200 lat p.n.e. w których stosowane były płaszczki elektryczne w walce z bólami głowy. Był to pomysł wielkiego Klaudiusza Galena z Pergamonu. Tak właśnie rozpoczyna się historia elektrostymulacji wykorzystywanej do leczenia różnych przypadłości ludzkiego organizmu. Galvani postanowił sprawdzić  jak prąd elektryczny wpływa na mięsnie. Eksperymentując na żabich udkach potwierdził pobudliwość tkanki mięśniowej, która została „porażona” prądem elektrycznym. Dotąd impulsy elektryczne wykorzystywane jedynie w medycynie i fizjoterapii znalazły swoje miejsce w wymiarze treningowym! Natomiast Trening EMS został oficjalnie zalegalizowany i uznany za jedną z metod treningowych u sportowców dopiero w 1972r. Pierwsze systemy do treningu EMS, z których mogli korzystać wszyscy powstały w 2003r.

Wszystkie podstawy, które musisz znać, gdy zaczynasz treningi EMS

Na pewno wiesz, że ludzkie ciało składa się w około 60% z wody. Jest to idealny przewodnik, dzięki któremu impulsy elektryczne mogą dotrzeć do bardzo głębokich włókien mięśniowych, prowadząc do skurczu mięśnia. Co z tego wynika? Wykonuje się podwójna praca Twoich mięśni! Samodzielnie, siłą własnej woli wykonujesz skurcz, który zostaje wzmocniony impulsem elektrycznym  pochodzącym z urządzenia sterującego (EMS) . Mięsień nie jest w stanie rozróżnić pochodzenia impulsu (układ nerwowy czy z urządzenia), w związku z czym na oba bodźce reaguje identycznie. Włókna mięśniowe reagują zgodnie z zasadą „wszystko albo nic”, co oznacza, że podczas treningu EMS w pracy bierze udział cały mięsień! Praca z elektrostymulacją, to praca całego ciała: zarówno mięśnie agonistyczne i antagonistyczne biorą udział w treningu jednocześnie. Pozwala to na utrzymanie równowagi siły i harmonijne rozwijanie układu mięśniowego. W trakcie jednej sesji treningowej EMS pobudzasz wszystkie partie mięśniowe jednocześnie!

Osiągnij wymarzone efekty dzięki treningowi EMS!

Brzmi niewiarygodnie, prawda? Sprawimy, że poczujesz się silniejszy, zdrowszy i pewniejszy siebie! Ten trening jest dla Ciebie jeżeli:

  • Nie masz czasu na długie treningi – u nas to tylko 20 minut raz w tygodniu!
  • Odczuwasz ból pleców – pomożemy Ci go zwalczyć.
  • Chcesz zrzucić zbędne kilogramy i centymetry – pomożemy Ci w tym.
  • „Skórka pomarańczowa” spędza Ci sen z powiek – będziesz spała jak dziecko!
  • Twój znajomy ma większy biceps niż Ty – niedługo będziesz potrzebował nowej koszuli…
  • Masz dosyć swojej pracy i chciałbyś poprawić swoje samopoczucie – my zawsze uśmiechnięci i naładowani pozytywną energią J
  • Musisz wzmocnić mięśnie, bo zaraz zaczyna się sezon – jedna bramka w pierwszym meczu to za mało, liczymy na 3!
  • Tchu Ci brak nawet przy szybszym marszu – pomożemy Ci podkręcić kondycję
  • lub po prostu chcesz zacząć się ruszać – ruch to zdrowie

EMS to tylko 20 minut raz w tygodniu

„Nie mam czasu” – i  to właśnie słyszymy u 99% klientów TIME FOR FIT. Nadmiar obowiązków związanych z pracą, domem, rodzicielstwem odbiera czas dla samego siebie. Zapominasz o tym, że ważne jest również Twoje zdrowie i samopoczucie. Trening EMS to tylko 20 minut raz w tygodniu! Wiemy, ze Twój czas jest cenny.                                                                                          

Skarżysz się na ból pleców? Skorzystaj z elektrostymulacji 

Zwróć uwagę, że trening EMS wywodzi się z medycyny i fizjoterapii – oznacza to, że dzięki impulsom możemy coś „zreperować”. O czym mowa? Oczywiście o bólu pleców! Dolegliwości bólowe mogą wynikać:

  • ze schorzeń i przeciążeń struktur kręgosłupa,
  • z uszkodzeń mechanicznych mięśni,
  • z nadmiernego rozciągnięcia włókien mięśniowych, które występuje np. w wyniku przybierania nieprawidłowej postawy w czasie pracy,
  • ze zwiększonego napięcia mięśni którego przyczyną jest bardzo często nadmierny stres towarzyszący nam jak partner w życiu codziennym.

Dowiedz się czym jest zespół skrzyżowania górnego – częsta przyczyna bólu pleców!

Gdy zaczyna Cię „boleć kręgosłup” oznacza to, że mięśnie słabną i zanika ich prawidłowa funkcja. Dzięki treningowi EMS działamy na Twoje plecy wielopłaszczyznowo –  wzmacniamy mięśnie i eliminujemy dolegliwości bólowe. Dzięki elektrostymulacji, zaangażowane zostają „uśpione” włókna, przygotowując aparat mięśniowy do rutynowych czynności. Praca skurcz-mięsień przywraca naturalny tryb ich pracy. Prawidłowe napięcie tych struktur warunkuje prawidłowe ich działanie – kolumna kręgosłupa zostaje odciążona, a plecy przestają boleć!

Trening EMS bez obciążenia stawów

Jeżeli nie trenujesz zbyt często i obawiasz się, że powrót do aktywności fizycznej może zaszkodzić Twoim stawom, to trening EMS jest świetnym rozwiązaniem! Elektrostymulacja nie obciąża dodatkowo Twoich stawów, w szczególności kolanowych, które tak bardzo narażone są  na kontuzje podczas ćwiczeń z dodatkowym obciążeniem. Trening EMS jest bezpieczna formą aktywności fizycznej dla osób, które doznały kontuzji stawów, np. na nartach.  Polecany również dla sportowców chcących poprawić swoje wyniki lub jako rekonwalescencja. Dzięki pracy mięśni głębokich jest to idealna forma rehabilitacji!    

Jak szybko schudnąć?

Człowiek magazynuje energię w postaci tkanki tłuszczowej. Dostępność i ilość pożywienia (a w raz z nim kalorii, które są naszym paliwem energetycznym) jaką spożywamy, skutecznie doprowadziła do plagi otyłości. Na szczęście organizm posiada pewien mechanizm tzw. „metabolizm”.  Aby spalać trzeba jeść (z głową!) oraz włączyć w (cotygodniowy) harmonogram aktywność fizyczną. Trening EMS angażuje jednocześnie wszystkie mięśnie, wywołując ogromne zapotrzebowanie na energię (kcal). Podczas jednostki treningowej można spalić 200-500kcal, ale to nie wszystko. Elektrostymulacja daje ekstra spalanie jeszcze kilka dni po – do około 600kcal! Na Twoje pytanie odpowiadamy stanowczo TAK, jeśli tylko będziesz dostarczać odpowiedniej ilości pożywienia i znajdziesz 20 minut raz w tygodniu na ćwiczenia w TIME FOR FIT. Zgłoś się do naszego dietetyka na konsultacje i wspólnie przeanalizujcie dotychczasową podaż kaloryczną. Odpowiednio zbilansowana dieta + trening to gwarancja sukcesu!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jakie diety dobierać do typów budowy ciała, przeczytaj nasz artykuł!                                                                       

Trening EMS w walce z cellulitem.

Im bardziej przetworzona żywność i mniej aktywności fizycznej, tym Twoja skóra szybciej traci jędrność i tworzy się nieestetycznie wyglądająca „skórka pomarańczowa” – złogi tłuszczowe. Elektrostymulacja mięśni związana jest również za zabiegami kosmetycznymi, wykorzystującymi prąd do walki z cellulitem. Ogromna praca mięśni wykonywana podczas treningu EMS wymaga ciągłej podaży tlenu i składników odżywczych. Trening EMS wpływa na wydalenie z organizmu toksyn i rozbicie złogów tłuszczu. Włókna kolagenowe z wiekiem tracące swoją strukturę zostają pobudzone do pracy. Traktowany jako zabieg kosmetyczny powoduje odżywienie, dotlenienie i ujędrnienie skóry (nawet w najbardziej uporczywych miejscach!).

Ciało na plażę z EMS

Musisz wiedzieć, ze „sześciopak” tworzy się nie samymi brzuszkami. Abyś osiągną sylwetkę jak ze zdjęć magazynu sportowego powinieneś połączyć trening EMS z odpowiednio skomponowaną dietą. Do tego dochodzi jeszcze regeneracja (sen, aktywności usprawniające regenerację, odpowiednio dobrana suplementacja.), podczas której mięśnie odbudowują się  nadając pożądane kształty ciału. Trening EMS w TIME FOR FIT jest idealnym i efektywnym rozwiązaniem treningowym jeśli chodzi o idealną sylwetkę. Elektrostymulacja pobudza głębokie mięśnie, często te które są również „uśpione”. Mimo, że w treningu EMS nie wykorzystuje się dodatkowego obciążenia, to  gwarantujemy, że wystarczającym obciążeniem dającym spektakularne efekty jest impuls! W trakcie sesji, włókna mięśniowe zostają uszkodzone – to właśnie dlatego odczuwamy typowy ból mięśniowy po kilku treningach. W trakcie regeneracji, w miejscu uszkodzenia dochodzi do nadbudowy mięśnia, który staje się wzmocnioną i kształtną strukturą. Do tego dochodzi trener, który ciągle kontroluje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń i trzymanie nienagannej postawy podczas 20 minut treningu. Praca globalna pozwala na skrócenie czasu przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnych efektów! Krótko mówiąc – chcesz, czy też nie, podczas sesji treningowej EMS do pracy zaangażowane jest całe ciało, a my skupiamy się na zadaniach priorytetowych – tych określonych w specjalnej ankiecie na pierwszym spotkaniu.

Trening EMS vs. SIŁOWNIA

 EMSSIŁOWNIA
1TYLKO 20 MINUT90 minut
2TYLKO 1 RAZ W TYGODNIU3 razy w tygodniu
3spalanie do 1200 kcal podczas jednego treninguokoło 500 spalonych kcal podczas treningu
4efekty widoczne po 5-8 treningachefekty widoczne po 12-20 treningach
5szybka redukcja cellulituwolne tempo redukcji cellulitu
6brak obciążenia stawów i kręgosłupaczęsto silne dociążenie układu stawowego
7szybszy spadek tkanki tłuszczowejstandardowe zmniejszenie tkanki tłuszczowej
8wzmocnienie mięśni głębokich podczas całego treninguoddziaływanie na mięśnie głębokie tylko w czasie niektórych ćwiczeń

Pierwsze spotkanie z trenerem EMS – co warto wiedzieć?

Wielu z Was chciałoby już na  pierwszym treningu dobić do maksymalnej poprzeczki. Za szybko! Pierwsze spotkanie trenera z klientem polega w głównej mierze na rozmowie. Wywiad na temat dotychczasowej aktywności fizycznej, diety (lub jej braku) i zdrowia, pozwoli poznać potrzeby klienta i ustalić cele. Pierwszy trening EMS pozwala zapoznać się z działaniem tej metody treningowej – jest to nowy bodziec dla organizmu, z którym każdy nowy klient musi się zaprzyjaźnić J Ćwiczenia podczas EMS są proste i bezpieczne. Bez obaw, już po pierwszym treningu odczuwa się dość porządnie pracę jaką wykonały Twoje mięśnie!

Strój, kamizelka i sprzęt do treningu EMS – podstawowe wyposażenie

W studiach EMS Time For Fit szczególnie zwracamy uwagę na higienę. Każdy z klientów musi zaopatrzyć się w specjalną bieliznę 9. generacji firmy Miha Bodytec, która jest dostępna w naszych studiach. Wykonanie ze specjalnego materiału TENCEL 100 gwarantuje prawidłowy przepływ impulsów podczas całego treningu EMS oraz utrzymanie elektrod w jednym miejscu. Strój o którym mowa posiada jako jedyna na rynku certyfikaty o antybakteryjności!  Na bieliznę nakładana jest specjalna kamizelka i paski. Te, które znajdziecie w naszych studiach EMS posiadają standardowo 8 par elektrod wbudowanych w konkretnych miejscach tak, aby każda partia mięśniowa mogła być pobudzona podczas sesji treningowej. Nie musisz martwić się o sprzęt do treningu EMS! Od tego masz swojego trenera – czuwa nad prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń, ale również obsługuje maszynę. Opatentowany system elektrod i-body® jest bezpieczny i zapewnia optymalne odczucia podczas ćwiczeń EMS.

 (Nie)Specjalne przygotowanie do treningu EMS

Przygotowanie do treningu EMS nie różni się praktycznie niczym od przygotowania do klasycznego treningu na siłowni czy w domu. Oto wskazówki, które powinieneś uwzględnić okołotreningowo:

CO ROBIĆ PRZED TRENINGIEM EMSPO TRENINGU EMS
zjedz posiłek węglowodanowo-białkowy (z przewagą węglowodanów) około 2 godziny przed treningiem,maksymalnie do godziny po treningu zjedz posiłek węglowodanowo-białkowy (z przewagą białka); powinien to być największy posiłek dnia,
jeżeli nie jesteś w stanie zjeść porządnego posiłku, koniecznie zjedz banana* do 30 minut przed rozpoczęciem treningu EMS,nawodnij się – uzupełnij płyny najlepiej wodą wysokozmineralizowaną
wypij około pół litra wody wysokozmineralizowanej* do 30 minut przed treningiem,daj sobie czas na pożądną regenerację.
przyjdź możliwie wyspany
*banan oraz woda wysokozmineralizowana posiadają decydujące dla skurczy mięśnia jony: wapnia, sodu i potasu
CZEGO NIE ROBIĆ PRZED TRENINGIEM EMSCZEGO NIE ROBIĆ PO TRENINGU EMS
unikaj intensywnego wysiłku dzień przed treningiem EMS,unikaj intensywnego treningu do 24 godzin po treningu EMS
postaraj się nie palić papierosów minimum 30 minut przed przystąpieniem do treningu,pamiętaj – sauna, krioterapia, mocny masaż to dodatkowe obciążenie dla Twojego organizmu – bezpośrednio po treningu unikaj dodatkowego stresu dla organizmu
unikaj leków przeciwbólowych i przeciwzapalnych

Więcej o tym, co powinieneś jeść przed treningiem i co jeść po treningu możesz przeczytać z naszych artykułów!

Kontakt do studia EMS

Jeżeli zapoznałeś się ze wszystkimi informacjami, to jesteś już na dobrej drodze, żeby rozpocząć swój pierwszy trening. Po prostu chwyć za telefon i skontaktuj się z TIME FOR FIT! Rozpocznij przygodę z treningiem EMS i ciesz się zdrowiem, dobrym samopoczuciem i zgrabną sylwetką! J Osiągnij z EMS wymarzone efekty!

Na naszym Facebooku pojawiają się nowe posty o treningu EMS – zachęcamy do śledzenia nas!                             

Studio EMS ul. Gęsia

+48 577 554 334

Studio EMS ul. Lubartowska

+48 537 459 871

Lub po prostu do nas napisz przy pomocy formularza kontaktowego lub e-maila

Literatura:

  1. Gluckerkolleg ® Skrypt przygotowawczy do szkolenia na licencję trenera EMS – POZIOM 1
  2. Electrostimulation – a systematic review of the influence of training regimens and stimulation on effectiveness in electrostimulation training of selected strength parameter.
  3. Bądź sprawny jak lampart. Jak pozbyć się bólu, uniknąć kontuzji i zwiększyć sprawność. Starrett Kelly, Cordoza Glen
  4. Effects of Whole-Body Electromyostimulation on Low Back Pain in People with Chronic Unspecific Dorsal Pain: A Meta­-Analysis of Individual Patient Data from Randomized Controlled WB-EMS Trials – Wolfgang Kemmler, Anja Weissenfels, Michael Bebenek, Michael Fröhlich, Heinz Kleinöder, Matthias Kohl and Simon von Stengel
  5. Effect of electrical stimulation of high and low frequency on maximum isometric force and some morphological characteristics in men. Cabric, M., & Appell, H. J. (1987b).  Int J Sports Med, 8 (4), 256-260.
  6. Neural and muscular changes of detraining after electrostimulation training. Instytut Sportu INSERM / ERM Dijon we Francji
  7. The Effects of Electrical Muscle Stimulation (EMS) towards Male Skeletal Muscle Mass Mohd Faridz Ahmad, Amirul Hakim Hasbullah
  8. www.miha-bodytec.com

PIERWSZA SIEĆ KAMERALNYCH STUDIÓW EMS W LUBLINIE!

Chcemy, abyś czuł się wyjątkowo, dlatego tworzymy kameralne studia gdzie w miłej atmosferze zrealizujesz swoje cele.

Studio Time For Fit - Gęsia

ul. Gęsia 5/4, 21-030 Lublin

+48 577 554 334

Studio Time For Fit - Lubartowska

ul. Lubartowska 68A/U4, 20-094 Lublin

+48 537 459 871

Skontaktuj się z nami